Občianske združenie OPOS

o nás

Ochrana spotrebiteľa je oblasť práva, ktorá je u nás na Slovensku podceňovaná. Spoločnosť neinformuje spotrebiteľa akým spôsobom sa môže brániť pri nekalom konaní dodávateľa/predajcu, prípadne poskytovateľa služby. Tento nezáujem spoločnosti dospel k štádiu, že na Slovensku je v priemere každý druhý občan exekvovaný a každá jedna rodina má minimálne jeden úver.

 

Občania sú vystavovaní nekalým praktikám predajcov, dodávateľov a poskytovateľov tovaru a služieb, o svojich právach nie sú však dostatočne informovaní médiami, sociálnymi sieťami a ani dennou tlačou.

Naše občianske združenie na ochranu práv spotrebiteľa vzniklo práve z dôvodu, že malo potrebu sa podieľať na zvýšení informovanosti obyvateľov/spotrebiteľov v oblasti spotrebiteľského práva, ktorému viac ako 80% občanov vôbec nerozumie. Občianske združenie OPOS vzniklo v októbri 2017 z iniciatívy 8-mich ľudí, ktorí sa rozhodli svoje osobné skúsenosti a znalosti zužitkovať a pomôcť tak ďalším občanom získať nové právne poznatky.

V súčasnosti naše občianske združenie disponuje 11 členmi, ktorí sú pripravení hájiť a presadzovať záujmy spotrebiteľov, ale i zvyšovať informovanosť občanov ohľadom spotrebiteľského práva.

Občianske združenie je nezisková organizácia, z tohto dôvodu sme každý rok registrovaný ako príjemca 2% podielu zo zaplatenej dane. Fungujeme aj na dobrovoľných príspevkoch členov a podporovateľov združenia.

Sme nesmierne šťastní, že sa nám naša práca darí a počas tak krátkej pôsobnosti na Slovensku sme boli oslovení viac ako 14.000 občanmi.